Friday 2 March 2012

di tempat asing untuk aku untuk berapa saat tapi selepas itu aku gumbira tapi untuk seketika...

8 febuari 2012

aku bertolak dari pukul 2.00 pm waktu tempatan (malaysia)
sampai sana pukul 1.45 pm waktu tempatan (medan)

with my brother fiqrie

fly away


naik bas pukul 2.30 pm bertolak dari medan ke bayu acheh utara
cuba bayangkan macam nak pergi kelantan jauh diew....
naik bas pepatang memang paling aku benci sekali kalau dekat takperw nie jauh...
Allah jewr yang taw..
dalam bas dalam tak sampai 1 kilometer ada orang jualan atas bas...
macam-macam diaorang jual ada kek gulung,air,kacang,...strawwberry pun ada..
nak sangat strawberry tuh sebab nampak cute jer tapi ayah aku tak bagi sebab dia cakap mahal...
9 hinggit lebih kot.....
baik aku beli kat cameron da la godang dah tuh murah...hehehe
lepas tuh dengan perut aku lapar masa mahgrib dalam hati aku nie drebar nie tak lapar kewr...
bunyi perut sowang2 macam ada harimau da hah....burgghhhh...hahaha
pukul 8 baru boleh makan drebar berhenti suruh makan sampai muntah..hehehe mana adalah...V^.^
bayangkan aku makan nasik satuh pinggan dengan lauk ayam kampung gorek penyet yang godang hmmm sedap tambah lagih dengan sup ayam sedap gila macam sup ayam  mamak wee
dah habis makan apa lagih belilah sikit buah2 sikit tok tuan rumah...then aku sampai kat rumah uh pukul 12.30 taa daaa... pukul 2.30 aq tido la..

9 febuari 2012
aku bangun awal pagi sebab bunyi riuh sebab orang kemas rumah....hahaha
terus mandikan adik aku then aku mandi air perigi perghhh sejuk gila lak ai....
lepas mandi jewr masok pukol 10.30 akak sepupu aku ajak pergi jejalan makan bakso diawang..
sampai kat sana jewr then order take a snap
my niece akak seri..

lepas makan bakso sampai licin urghhhh alhamdullillah...^.^
aku jalan la sekitar kota lhokseumawe
amek2 gambar wee kat sana pun ada politeknik taw..
politeknik yang terbesr di indonesia




                                                  pastuh amik gambar di sawah...
                                 

tepi kolam ikan....besar beb


  pergi pantai angin sayu2 jewr best sampai hitam aku..
 pastuh balik rumah masa balik jewr abang ayah aku dah sampai kat rumah akak seri
lepas makan tengahari jewr pak wa lik dengan wawa diana ajak aku dengan fiqrie tinggal rumah diewang sampai hari ahad
lepas tuh aku mintak izin ayah aku pergi rumah abang ea
ayah aku pun cakap nanti dia datang ambik aku balik ahad nanti.
then aku pack baju aku dengan fiqrie pergi la dengan harapan dapat jejalan dengan diewang ..
and suddenly sampai rumah diewang cantik ada kolam ikan ada paya kat sebelah rumah ada dusun lagih..
tapi satu malam kat sana cukup buat aku rasa sangat membosankan sebab anak2 diewang mana ada kat rumah yang ada pun yang bongsu tuh main dengan fiqrie boleh la..
aku nie asyik nengok tb jewr..
bosan gila.
sampai adik menangis nak ayah ea time tidur uh..T^T

10 febuari 2012
bangun pagi mandi and breakfast sambung basuh baju sikit and bosan mendatang aku tengok tv jewr kejewr aku...
bosann sampai tengahhari tuh anak diewang balik dari pondok sekolah..
yey aliya da balik then p jalan2 dengan diew jap hilang rasa bosan aku kejap..
lepastuh....
takdewr per da..

11 febuari 2012 
aku cakap kat wawa diana yang aku nak balik harinie sebab aku tak betah duduk kat rumah diewang huhuhuh..
then ayah aku telefon cakap nanti abang agus datang ambik kat rumah pak wa lik then aku cakap kenapa ayah jewr yang tak datang harituh cakap nak ambik ..
arrghhhhh
ayah aku pergi banda aceh
aku marah sangat sebab nak ikut..
ayah aku cakap tak boleh sebab diew pergi dengan kekawan die..
huhuhuh
then pa wa lik cakap nanti lepas sembahyang zuhur die suruh aku bersiap nanti aliyya bawak aku pergi pekan die belanja aku baju..=)
yeyyyy
lepas tuh aku bersiap la nak pergi.,..
sampai jewr kat kedai tuh macam korea punya fesyen gila lak ai rambang mata aku....
lepas tuh aku da pilih uh...aku pergi cc kat sana
aku online..rindu nya kat semua naseb baik time on9 tuh dia on9 arghhh lagih la gumbira..
pastu 30 minit jewr..
aku balik rumah abang agus dah sampai aku pack barang lepas makan aku berangkat pulang ke rumah akak seri cuba bayangkan da la naik moto aku boleh terlelap mengantuk bai..
jauh weee aku ingat dekat..

12 febuari 2012 
bangun pagi awal sampai akak seri jerit2 suruh bangun nak pergi mandi pantai...
sampai jewr at pantai laut da jauh..
air surut jauh akak seri dah cuak ingat nanti tsunami sampai sebab dulu pun camtuh tapi tak sejauh dulu still boleh nampak and boleh pergi lagih..
da la tuh tak dew ombak langsung pantai uhh mana tak cuak diew...
then lepas makan da bunyi ombak ape lagih sakan la abang sepupu aku nak pergi mandi dengan anak ea...
adik aku pun gumbira la sebab laut tak dalam ...

13 febuari-15 febuari 2012
aku da ta ingat da...
jap ea..
ahha da ingat sikit
aku makan bakso 2 mangkuk lapa kewr apa akuu nie...
aku pergi satu tasik kat kota besar wee aku pergi malam bestt wee
makan jagung bakar perisa pedas adik aku punya sweet sangat
sedap wee...pastuh balik akak seri tak larat nak bawak moto die suruh abg sepupu die soh bawak aku balik
gila sakit perut aku asyik tergelak tak berhenti naik moto dengan die alahai...da la tuh ada mamat nie bawak moto sambil bertongkat dagu bhahahaa naseb dia la aku tak bawak fon sebab bateri elek..
balik jewr aku mandi borak2 terus tidur..
2 hari aku buat kejew yang sama ada yang beest tapi cuma sedikit.

16-17 febuari 2012
time nie aku dengan family adik ayah aku sibuk buat macam
kupek kulit ubi kayu bila da mandi pagi
then potong sayur
ambik pinggan peiuk belangga dan lain-lain kat madrasah
macam2 sampai lebam hahaha
pastuh ada majlis mohon restu semua kawan2 pengantin and sanak saudara datang nak bagi doa restu kat pengatin gila sampai pitam aku ramai sangat orang da nie...
samapi nampak aku macam model mat sallleh jewr diewang relax la aku cuma manusia biasa la..
aku pakai simple jewr tak vogue pun..
hahaha
dah tuh aku tidor an adik aku pukul 1.30 baru tidur sebab bising sangat da diewang nie dengan speaker bukak besar2 hahaha
pening aku..
tetiba lak letrik mati pukul 2.00 pagi patut la kau rasa panas suam semacam
dah tuh aku bangun macam orang mamai
tengok orang ramai ada yang masuk keluar nak carik lampu suluh...
samapi akak seri ajak aku tidur at ruang tamu reramai dengan abang sepupu aku cehh
aku tak nak la..
pastuh akuu masok bilik tidur sampai pengsan

18 febuari 2012
akak sepupu aku dah kahwin kenduri dieerang meriah sangat..
serius dalam rumah tuh aku dah siap pakai baju baru dulu daripada orang rumah,..hahah
excited sangat sebab baju tuh cantik..
da siap tuh jiran depan mintak aku tolong pakaikan eye liner.
serius diewang tak pernah pakai eye liner macam aku
pakai celak besew jewr..
so aku pun apew lagih dengan senang hati aku have a fun la nak make up orang..
sampai akak sepupu aku,adik sedara aku kawan2 diewang lagih aku makeup sampai akak seri suruh stop sebab nak ambik gambar dengan pengantin
haih..
kat situ aku jumpalah dengan cameraman 
saja jewr buat aku malu depan orang ramai 
sampai aku jadik assistant diew..
by the way diew kalau camera kat tangan habis aku...
dengan video la gambar la..
pastuh aku mintak pinjam jap nak buat camnew cara aku ambik gambar
hehehe cara aku la konon ea..
last2 diew buang gambar uh sekali dengan satu gambar adess ..
bukan salah saya ok...
bagi email kat diew sebab diew mintak nanti nak hantar gambar pengantin uhh sampai sekarang tak hantar soo aku give up..

pengantin perempuan as my niece..
cantik ann??

lov it..


look thats me...
oo i did'nt realise when my father took that pictures...btw thanks dad..


malam tuh lak ape lagi ramai orang kampung datng terutama sekali perempuan semata nak tengok hadiah orang kampung bagi hadiah gila banak hadiah diewang malas nk citer..

19 febuari 2012
aku bangun makan sampai terpijak paku..
then lepas zohor aku pergi beli barang gila best shopping sakan aku makcik aku belanja..
then aku balik nak pergi mandi laut arggh best nyer...
then balik da nak masuk magrib dengan harapan lepas isyak nak pergi beli ole2 untuk member so 
apew jadik aku accident tengah jalan ciss orang uhh bawak laju nar..
sampai akak seri masuk hospital..
aku sampai mengigil takut...huhuhu tak jadik nak beli ole-ole uhh..
T^T
then pkul 1.00 pagi da siap pack nak pergi naik bas ke medan..

20 febuari 2012 
i'm home no more story....
tuu ajewr...

FIN

No comments:

Post a Comment